سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین صالحین

پرکارترین روز برای نیروی هوایی ارتش سوریه؛ 43 عملیات علیه داعش د

با انجام 122 عملیات ثبت شد
پرکارترین روز برای نیروی هوایی ارتش سوریه؛ 43 عملیات علیه داعش در یک‌روز
خبرگزاری فارس: پرکارترین روز برای نیروی هوایی ارتش سوریه؛ 43 عملیات علیه داعش در یک‌روز

روز گذشته را باید پرکارترین روز نیروی هوایی ارتش سوریه از زمان آغاز بحران این کشور تاکنون به شمار آورد که طی آن نیروی هوایی ارتش 122 عملیات را به اجرا گذاشت که 43 عملیات آن علیه مقرهای گروه تکفیری «داعش» بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، بی‌شک روز گذشته پرکارترین روز نیروی هوایی ارتش سوریه از زمان آغاز بحران این کشور تاکنون به شمار می‌رود.

طی این روز نیروی هوایی ارتش سوریه 122 عملیات را در مناطق و استان‌های مختلف سوریه به اجرا گذاشت که 43 عملیات آن علیه مقرهای گروه تکفیری «داعش» در شرق سوریه بود که کشته و زخمی شدن ده‌ها تکفیری داعشی را به همراه داشت.  ادامه مطلب...

عنصر نژادپرستی؛ مولفه غایب تحلیل رسانههای غربی از حادثه فرگوسن

تجزیه مفاصل گفتمان رسانه‌های غربی
عنصر نژادپرستی؛ مولفه غایب تحلیل رسانه‌های غربی از حادثه فرگوسن
خبرگزاری فارس: عنصر نژادپرستی؛ مولفه غایب تحلیل رسانه‌های غربی از حادثه فرگوسن

تقلیل ماجرای فرگوسن به حادثه‌ای دو سویه اقدامی است که برای کاهش تمرکز بر روح حاکم بر اتفاقاتی از این دست یعنی نژادپرستی در رسانه‌های غربی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس صبح نهم اگوست، در خیابان‌های فرگوسن شهری کوچک در حومه سنت لوئیس نوجوانی سیاه‌پوست در حالی‌که بر زانو نشسته و دست‌های خود را به نشانه تسلیم بالا برده است، رو به افسر پلیسی که اسلحه خود را به سوی وی هدف گرفته است فریاد می‌زند:‌ شلیک نکنید، شلیک نکنید. چند لحظه بعد اما پیکر بی‌جان مایکل براون در حالی نقش بر زمین شده است که همه شاهدان را بهت و حیرت فرا گرفته است. براون در حالی فرصت زندگی را از دست داد که تنها یک هفته از فارغ‌التحصیلی آن می‌گذشت و قرار بود در ماه آتی برای ادامه تحصیلات راهی کالج شود. پلیسی که با ضربه گلوله خود مایکل را به قتل رساند پیش از آن که شناسایی شود صحنه را ترک کرد. انتشار خبر قتل یک سیاه‌پوست دیگر به دست افسر پلیس در فرگوسن خشم و انزجار مردم این شهر را برانگیخت. ادامه مطلب...

«گیر اصلی» مذاکرات هستهای به زبان ساده

یادداشت میهمان/ دکتر بهزاد صابری
«گیر اصلی» مذاکرات هسته‌ای به زبان ساده
خبرگزاری فارس: «گیر اصلی» مذاکرات هسته‌ای به زبان ساده

ایران همواره نشان داده که اهل منطق و گفت‌وگو است و آماده است نگرانی‌های واقعی برخی دولت‌های دیگر را درک کرده و در فضایی برابر و دوستانه و به نحوی که مساوی با تسلیم و اطاعت و سالب حقوق کشور نباشد، برای رفع این نگرانی‌ها چاره اندیشی کند و این همان تعبیر «نرمش قهرمانانه» است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آشنایان با روابط و حقوق بین‌الملل، به شرط آنکه روند پرونده هسته‌ای را دنبال کرده باشند، از فحوای مطالب آشکاری که در خصوص مذاکرات گفته شده است، می‌توانند تحلیل واقع بینانه‌ای از دلیل پیچیدگی موضوع داشته باشند. اما عامه مردم هم حق دارند در مورد موضوعی با این درجه از اهمیت، توضیحاتی به زبان ساده‌تر دریافت کنند. مطلب حاضر سعی دارد ضمن فراهم آوردن این توضیحات، برخلاف رسم معمول حقوقدانان تا جایی که ممکن است از به کار بردن اصطلاحات فنی و پیچیده حقوقی و بین‌المللی پرهیز کند.  ادامه مطلب...

سیره و سیمای جوان امام حسین علیه السلام

سیره و سیمای جوان امام حسین علیه السلام

حضرت علی اکبر

حضرت علی اکبر (ع) فرزند ابی عبدالله الحسین(ع) بنا به روایتی در یازدهم شعبان،(1)سال43 قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

پدر گرامی اش امام حسین بن علی بن ابی طالب (ع) و مادر محترمه اش لیلی بنت ابی مرّه بن عروه بن مسعود ثقفی است.(2)

در کتاب اعلام النساء آمده :هِیَ مِن فَواضِلِ نِساءِ عَصرِها

ولی تاریخ ولادت و وفاتش معلوم نیست،همچنان که آمدن او در کربلا معلوم نیست،وَ لَعَلَّها کانَت مُتَوَفّاه قَبلَ الطَّفِّ

یعنی شاید {لیلی}قبل از جریان کربلا از دنیا رفته باشد.

درسنّ شریف حضرت علی اکبر به هنگام شهادت، اختلاف است. برخی می گویند هجده ساله، برخی می گویند نوزده ساله و عده ای هم می گویند بیست و پنج ساله بود.(3)

ابوالفرج اصفهانی از مغیره روایت کرد: روزی معاویه بن ابی سفیان به اطرافیان و هم نشینان خود گفت: به نظر شما سزاوارترین و شایسته ترین فرد امت به امر خلافت کیست؟ اطرافیان گفتند: جز تو کسی را سزاوارتر به امر خلافت نمی شناسیم! معاویه گفت: این چنین نیست. بلکه سزاوارترین فرد برای خلافت، علی بن الحسین(ع)است که جدّش رسول خدا(ص) می باشد و در وی شجاعت و دلیری بنی هاشم، سخاوت بنی امیه و فخر و فخامت ثقیف تبلور یافته است. (4)

اما از این که وی از امام زین العابدین(ع)، فرزند دیگر امام حسین(ع) بزرگتر یا کوچک تر بود، اتفاقی میان مورخان و سیره نگاران نیست. روایتی از امام زین العابدین(ع) نقل شده که دلالت دارد بر این که وی از جهت سن کوچک تر از علی اکبر(ع) بود. آن حضرت فرمود: کان لی اخ یقال له علیّ اکبر منّی قتله الناس ...(5)مقبره حضرت علی اکبر علیه السلام در کربلای معلی پایین پای اباعبدالله الحسین علیه السلام است و در سلام زیارت عاشورا منظور از وعلی علی ابن الحسین آقا علی اکبر علیه السلام می باشد.

امام حسین (ع) در تربیت وی و آموزش قرآن ومعارف اسلامی و اطلاعات سیاسی و اجتماعی به آن جناب تلاش بلیغی به عمل آورد و از وی یک انسان کامل و نمونه ساخت و شگفتی همگان، از جمله دشمنانشان را بر انگیخت.

نقل است روزی علی اکبر(ع) ادامه مطلب...

سردار نقدی: از توبه سران فتنه مأیوس هستیم

سردار نقدی در مراسم تجلیل چندتن از جانبازان:
محاکمه سران فتنه مطالبه نیروهای ارزشی است/ از توبه سران فتنه مأیوس هستیم
خبرگزاری فارس: محاکمه سران فتنه مطالبه نیروهای ارزشی است/ از توبه سران فتنه مأیوس هستیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه از توبه سران فتنه مأیوس هستیم، گفت: محاکمه سران فتنه همچنان از مطالبات نیروهای ارزشی و جانبازان فتنه و مردم انقلابی ایران است و ما منتظریم که این افراد در محاکم قانونی محاکمه شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج، مناسبت سالروز ولادت حضرت قمر بنی هاشم و روز جانباز سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با جمعی از جانبازان دیدار کرد.  ادامه مطلب...

نصر الله: راه حل سیاسی در سوریه با اسد شروع و به وی ختم میشود

نصر الله: راه حل سیاسی در سوریه با اسد شروع و به وی ختم می‌شود
خبرگزاری فارس: نصر الله: راه حل سیاسی در سوریه با اسد شروع و به وی ختم می‌شود

دبیر کل حزب الله گفت، انتخابات سوریه ثابت کرد که راه حل سیاسی در این کشور با اسد شروع و به وی ختم می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری المنار، سید حسن نصر الله دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان در سخنرانی خود که عصر امروز جمعه به مناسبت بزرگداشت علامه شیخ مصطفی قصیر در بیروت برگزارش شده بود با اشاره به مسائل داخلی لبنان مهمترین عامل ثبات در این کشور را آرامش در گفتمان سیاسی و مذهبی برشمرد و با اشاره به انتخابات سوریه گفت: کسی نمی‌تواند حضور گسترده ملت سوریه را در انتخابات زیر سوال ببرد و تاکید کرد انتخابات سوریه حامل این پیام بود؛ که جنگ علیه این کشور شکست خورده است.  ادامه مطلب...

پورتر: بحران اتمی با هدف تغییر نظام ایران شکل گرفت

مصاحبه اختصاصی خبرگزاری فارس با نویسنده کتاب «بحران ساختگی»
پورتر: توافق هسته‌ای، پایان خصومت با تهران نیست/ بحران اتمی با هدف تغییر نظام ایران شکل گرفت
خبرگزاری فارس: پورتر: توافق هسته‌ای، پایان خصومت با تهران نیست/ بحران اتمی با هدف تغییر نظام ایران شکل گرفت

نویسنده و محقق برجسته آمریکایی که اخیرا کتاب «بحران ساختگی» را با موضوع برنامه هسته‌ای ایران منتشر کرده، در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری فارس هدف اصلی از ایجاد بحران هسته‌ای را تغییر نظام در ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، «گرت پورتر» روزنامه‌نگار تحقیقی برجسته آمریکایی که سال‌هاست در زمینه امور امنیت ملی این کشور فعالیت می‌کند، در مصاحبه‌ای که اخیرا در تهران با خبرگزاری فارس داشت، با اشاره به تحقیقات چند ساله خود در مورد پرونده هسته‌ای ایران، گفت توافق هسته‌ای نمی‌تواند پایانی بر خصومت‌های آمریکا علیه تهران باشد.  ادامه مطلب...

جهانشمولی شخصیت حضرت امام(ره) از نگاه اندیشمندان خارجی

فارس به مناسبت بیست ‌و پنجمین سالروز ارتحال امام امت جویا شد
جهانشمولی شخصیت حضرت امام(ره) از نگاه اندیشمندان خارجی
خبرگزاری فارس: جهانشمولی شخصیت حضرت امام(ره) از نگاه اندیشمندان خارجی

اگرچه شناخت همه جنبه‌های شخصیتی حضرت امام‌ خمینی(ره) نیازمند گذشت زمان بیشتری است اما مرور یافته‌های دیگران از آنچه در سیما و سیرت ایشان دیده‌اند، تصویری جدیدتر از این شخصیت تاریخی به دست می‌دهد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، تببین زوایای شخصیتی انسان‌ها معمولاً کاری دشوار می نماید  چه اینکه هر انسانی دارای زوایای متعددی از ویژگی‌ها و خصلت‌ها است که کاوش در آن را به غایت سخت می کند.

حال اگر این شخصیت کسی باشد که در مقطعی از تاریخ، اندیشه های وی مسیر حرکت انسان های بیشماری را تغییر داده باشد کار تحقیق به مراتب سخت‌تر و دشوارتر می شود.  یکی از این شخصیت ها حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیرانقلاب اسلامی ایران است . شخصیتی با جنبه‌های داخلی و خارجی توامان.  ادامه مطلب...

جریمه بانک فرانسوی مرتبط با ایران، انتقامگیری آمریکا از بانکهای

نشریه اقتصادی فوربس مطرح کرد
جریمه بانک فرانسوی مرتبط با ایران، انتقام‌گیری آمریکا از بانک‌های اروپایی
خبرگزاری فارس: جریمه بانک فرانسوی مرتبط با ایران، انتقام‌گیری آمریکا از بانک‌های اروپایی

نشریه اقتصادی فوربس طی گزارشی در مورد جریمه بانک فرانسوی به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران که بزرگ‌ترین جریمه تاریخ محسوب می‌شود، نوشت: مردم اروپا، این اقدامات آمریکا را انتقام‌گیری از بانک‌های اروپایی می‌دانند که می‌خواهد بدون ضربه به صنعت آمریکا، خشم عمومی از صنعت بانکداری را بخواباند.

 

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، نشریه اقتصادی فوربس طی گزارشی نوشت، بانک فرانسوی «بی‌ان‌پی پاریباس» با جریمه بیش از 10 میلیارد دلاری به اتهام نقض تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران روبرو است. این جریمه بیشترین جریمه‌ای است که تاکنون ناظران آمریکا برای یک بانک به اتهام نقض تحریم‌ها تعیین کرده‌اند و یکی از بزرگ‌ترین جریمه‌های نظارتی در کل تاریخ به شمار می‌رود.  ادامه مطلب...

مشارکت مردم در انتخابات نشانگر عزم آنها برای ساخت وطن است

سوریه؛ تقابل آرا با تروریسم/81
ریاست جمهوری سوریه: مشارکت مردم در انتخابات نشانگر عزم آنها برای ساخت وطن است
خبرگزاری فارس: ریاست جمهوری سوریه: مشارکت مردم در انتخابات نشانگر عزم آنها برای ساخت وطن است

دفتر ریاست جمهوری سوریه با قدردانی از «حضور گسترده» مردم در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مردم با مشارکت در انتخابات عزمشان را برای ساخت وطن اثبات کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس دفتر ریاست جمهوری سوریه،  با صدور بیانیه‌ای از تمامی اقشار ملت برای مشارکت گسترده در انتخابات با هدف انتخاب رئیس جمهور آِیند قدردانی کرد.  ادامه مطلب...