سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین صالحین

هفته ی بسیج گرامی باد

    نظر

*هفته ی بسیج بر همه ی بسیجیان مبارک باد*

 20414979532851141213

بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده اند .

بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد

« اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید والا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند، بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد .»

 

تاریخچه تاسیس بسیج: 

در تاریخ4 ‌آذرماه سال 1358با صدور فرمان تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج 20میلیونی ، بارقه هایی از امید در چشم جوانان مومن و انقلابی این مرز و بوم که در انتظار خدمت بیشتر و حفظ و حراست از دست آوردهای انقلاب اسلامی پس از آن دوران سیاه و ظلمانی ستم شاهی بودند، باریدن گرفت. سخنان آغازین حضرت امام (ره) در فرمان تاسیس بسیج که این گونه بیان شده بود:” باید ما همه ی قوایمان را مجتمع کنیم برای نجات دادن یک کشوری ، باید اگر مسایلی برایمان پیش بیاید ، هر چند سخت باشد تحمل کنیم .” . ارزش های نوینی چون استقامت و پایداری ،ایثار و فداکاری ، احساس مسئولیت و ادای تکلیف ، حماسه آفرینی و عشق به شهادت را در بین مردم خصوصا نسل جوان آن زمان فزاینده کرد. و به سبب نظر و نگاه امام (ره) به بسیج و رشد همین روحیات معنوی در بسیجی بودن، که جوانان دلیر بسیجی دست از جان و تعلقات مادی شستند و شجاعانه در برابر زورگویی ها و تهاجم استکبار جهانی به میهن اسلامی مان 8 سال جانانه مجاهده کردند . به گونه ای که همه ی جهانیان و حتی دشمنان را به حیرت و تحسین وادار نمودند .

 

دیدگاه امام خمینی(ره) در مورد بسیج:

بسیج یعنی عنصر مومن و انقلابی علاقمند به میهن

زیرا بسیجی صاحب خانه است.

اگر شیشه ای در خانه بشکند ممکن است مهمان به تماشا

بنشیند ولی میزبان غصه میخورد

بسیج از دیدگاه مقام معظم رهبری:

سالگرد تشکیل بسیج مستضعفان، یادآور خاطره پرشکوه مجاهداتی است که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، زیباترین تابلوهای ایثار و فداکاری همراه با نجابت و فروتنی و توأم با شجاعت و رشادت را ترسیم کرده است. خاطره جوانمردان پاکدامن و غیوری که شیران روز و زاهدان شب بودند و صحنه نبرد با شیطان زر و زور را با عرصه جهاد با نفس اماره به هم آمیختند و جبهه جنگ را محراب عبادت ساختند. جوانانی که از لذات و هوسهای جوانی برای خدا گذشتند و پیرانی که محنت میدان جنگ را بر راحت پیرانه سر ترجیح دادند و مردانی که محبت زن و فرزند و یار و دیار را در قربانگاه عشق الهی فدا کردند؛ خاطره انسانهای بزرگ و کم ادعایی که کمر به دفاع از ارزشهای الهی بستند و از هیبت دروغین قدرتهایی که برای حفظ فرهنگ و ارزشهای جاهلی غرب به مصاف ارزشهای الهی آمده بودند، نهراسیدند. (گرامیداشت هفته بسیج 2/9/68)

بسیج یکی از برکات انقلاب و از پدیده های بسیار شگفت آور و مخصوص این انقلاب است. این هم یکی از آن چیزهایی است که امام بزرگوار ما با دید الهی خود، با حکمتی که خدای متعال به او ارزانی کرده بود، برای کشور و ملت و انقلاب ما به یادگار گذاشت. (از بیانات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان 5/9/76)

روحیه بسیجی و معرفت بسیجی باید فراگیر شود تا این کشور بتواند بار سنگینی را که بر دوش دارد که همان بار هدایت الهی و سعادت انسانهاست – به سرمنزل برساند، لذا بسیج تمام شدنی نیست. (از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان بسیج 27/8/71)