سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین صالحین

استقبال نسل جدید از کتب دینی کاربردی و غیرشعاری

شاهمرادی در گفت‌وگو با فارس:
استقبال نسل جدید از کتب دینی کاربردی و غیرشعاری/ نیروهای انقلابی در فضای فعلی فرهنگی انگیزه بیشتری پیدا کرده‌اند
خبرگزاری فارس: استقبال نسل جدید از کتب دینی کاربردی و غیرشعاری/ نیروهای انقلابی در فضای فعلی فرهنگی انگیزه بیشتری پیدا کرده‌اند

مدیر انتشارات آرما گفت: یکی از دلایل اقبال نسل جوان به کتاب‌های دینی، پرداختن غیرشعاری به مسائل مختلف زندگی و نگاه کاربردی به دین است و این برای نسل جدید دغدغه شده است.

 

مجتبی شاهمرادی مدیر انتشارات آرما در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس درباره اینکه فضای فرهنگی فعلی کشور چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: به هر حال فضای فرهنگی امروز ما متفاوت با سال‌های قبل است و رشد فکری و فرهنگی کشور در این سال‌ها رشد خوبی بوده، هر چند شاید در بعضی از شاخصه‌ها کمی کمبود وجود داشته باشد. 

وی افزود: نسل جدید امروز پربارتر از نسل گذشته است، فضاهای جدیدی را تجربه کرده و نیازهای جدیدی دارد، سرفصل‌های فکری نسل جدید متفاوت از نسل‌های پیش است و آنها ارتباط بیشتری با وسایل ارتباطی جدید دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که دلیل اقبال نسل جوان به کتاب‌های نشر آرما و کتاب‌هایی که درباره سبک زندگی دینی هستند، اظهار داشت: یکی از دلایل اقبال پرداختن غیرشعاری به مسائل مختلف زندگی و نگاه کاربردی به دین است و این برای نسل جدید دغدغه شده است. آنها از شعار خسته شده‌اند اما وابستگی‌ها و علاقه‌های دینی بسیاری دارند.

وی افزود: فضای فرهنگی کشور از جهات مختلفی متحول شده است و من این را به فال نیک می‌گیرم چون باعث شده تا بچه‌های انقلابی انگیزه مضاعفی پیدا کنند و بدانند که نیاز به کار بیشتری وجود دارد.

شاهمرادی درباره مهمترین دغدغه‌هایش در حوزه نشر و فرهنگ گفت: پرداختن به فرهنگ به طور جدی می‌تواند تحول عظیمی به وجود بیاورد، البته مشکلات صنعت نشر را باید به صورت مجموعه‌ای از مشکلات دید و یکی از مهمترین مشکلات این صنعت در سال‌های گذشته، پرداختن یک بعدی به مشکلات بوده است.

وی افزود: گران تمام شدن قیمت کاغذ و ایرادهای موجود در زیرساخت‌های چاپ و توزیع کتاب و بحث ممیزی دست به دست هم می‌دهند و فضا را به گونه‌ای می‌سازند که ما با مجموعه‌ای از مشکلات مواجه باشیم و نباید البته به صورت کاریکاتوری این مشکلات نگاه کنیم و همه آنها باید در کنار هم دیده شوند.

مدیر نشر آرما، خرید پایین کتاب را یکی دیگر از معضلات موجود دانست و گفت: از آنجا که خرید کتاب جزو اولویت‌های خانواده‌های ما نیست و قشر خاصی کتابخوان هستند، امیدوارم روزی فرا برسد که مردم ما همانطور که همه یک تلفن همراه همیشه همراه خود دارند، دو یا سه کتاب نیز همواره در دست داشته باشند.

 - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930214000552#sthash.khMiRH6m.dpuf