سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین صالحین

امنیت امروز کشور از برکات بسیج است/ بسیج با راه اندازی شبکه بومی

سردار نقدی در پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران:
امنیت امروز کشور از برکات بسیج است/ بسیج با راه اندازی شبکه بومی اطلاع‌رسانی خط شکنی کرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج یکی از برکات جمهوری اسلامی است، نعمت امنیتی که امروز شاهد آن هستیم مدیون این نیرو است و امروز ملت ما در آرامش، مسیر رشد و تعالی خود را طی می‌کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اینکه بسیج بزرگترین هدیه‌ای بود که امام (ره) به امت اسلام و همه آزادیخواهان بشر هدیه کرد، اظهار داشت: امروز ملت ما از برکات بی‌پایان این مجموعه الهی برخوردار است و از فیض وجود این جمع عظیم، نورانی و مخلص، پیروزی‌های بزرگی نصیب خود کرده است.

وی در ادامه با اشاره به برکات بسیج در کشور، تصریح کرد: یکی از برکات این نیرو نعمت امنیتی است که شاهد آن هستیم؛ در دنیای پر از جنگ و در شرایطی که در کشورهای اطراف اشغال و خونریزی و تجاوز جریان دارد و در کشورهای دیگر مستکبران هر جا که تصمیم می‌گیرند حمله می‌کنند و آن کشورها را هدف قرار می‌دهند، ملت ما در آرامش مسیر رشد و تعالی خود را طی می‌کنند.

نقدی اضافه کرد: اگر ملت ما توانسته با حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها از تهدید دشمن مصون باشد، این حضور همه آحاد مردم در صحنه است که در قالب بسیج رقم خورده است. ادامه مطلب...

کاهش وابستگی به نفت، آرزویی 30 ساله

مروری بر بیانات و اقدامات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نفت
کاهش وابستگی به نفت، آرزویی 30 ساله

مروری بر بیانات و اقدامات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نفت در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آثار ایشان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)،  مطلبی با عنوان آرزویی به قدمت سه دهه، مروری بر بیانات و اقدامات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نفت منتشر شد.

«من هفده هجده سال قبل به دولتی که در آن زمان سر کار بود و به مسئولان گفتم کاری کنید که ما هر وقت اراده کردیم، بتوانیم در چاه‌های نفت را ببندیم. آقایان به قول خودشان "تکنوکرات" لبخند انکار زدند که مگر می‌شود؟!»[1]

وقتی در اولین روز سال 92 و در سخنرانی عمومی رهبر انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی این عبارات از ایشان شنیده شد موجی از اظهارنظرها از سوی افراد و رسانه‌های مختلف در تحلیل این سخنان ایجاد شد. هرچند تفاسیر صرفاً سیاسی از این جملات تا مدتی بر تحلیل عمیق مسأله از زوایایی چون اقتصاد سیاسی و مدیریت کلان اقتصادی کشور سایه افکنده بود، اما با فُروکش کردن این امواج سیاسی و جدی‌تر شدن برخی فشارها و توطئه‌های دشمنان در زمینه‌ی مسائل اقتصادی، اکنون فرصت مناسبی است تا بار دیگر به ریشه‌یابی و مرور دغدغه‌های آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی مسأله‌ای به نام «اقتصاد منهای نفت» پرداخته شود.

* دهه 60: یک احتمال

خرداد ماه سال 1368 و در روزهای آغازین رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در حالی‌ که دسته‌ها و گروه‌های گوناگونی از مردم و مسئولان به دیدار ایشان می‌آمدند، رهبری در لابه‌لای سخنان خود ضمن آگاه کردن جامعه در مورد جهت‌گیری و برنامه‌های دشمنان، «مشکل‌تراشی دشمن برای فروش نفت ایران» را امری بعید ندانسته و از مسئولان کشور خواستند در جستجوی بهترین راه‌ها و موفق‌ترین شیوه‌ها برای کم شدن مشکلات اقتصادی مردم باشند:

«من برخلاف بعضی از تحلیل‌ها، احتمال می‌دهم که دشمن برای این‌که مردم را از ادامه‌ی این راه و این حضور مأیوس و پشیمان کند، حتی مشکلات جدید اقتصادی را بر ما تحمیل نماید. هیچ بعید نیست مشکلاتی را برای فروش نفت، تهیه‌ی مواد اولیه و کالاهای ضروری به وجود آورد، تا فشار را بر مردم زیاد کند. دولت و مجلس و مسئولان باید دست به دست هم دهند و بهترین راه‌ها و موفق‌ترین شیوه‌ها را جستجو کنند، تا مشکلات اقتصادی مردم کم شود.»[2] ادامه مطلب...

مأموریت ویژه هواپیماهای آمریکایی، تجهیز «داعش» در عراق

منابع عراقی فاش کردند
مأموریت ویژه هواپیماهای آمریکایی، تجهیز «داعش» در عراق

منابع مطلع از جمله یک افسر اطلاعاتی عراق فاش کردند شواهد زیادی در دست است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از طریق بالگردها یا هواپیما‌های خود به تکفیری‌های داعش در محاصره ارتش عراق، سلاح و مواد غذایی می‌رسانند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه تردیدهایی درباره صداقت عملکرد آمریکا و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق و سوریه به وجود آمد و برخی منابع از هدف گرفته شدن نیروهای عراقی به وسیله ائتلاف آمریکا خبر دادند، یک افسر اطلاعاتی در ارتش عراق و کارشناسان دیگر خبر دادند که آمریکا برای تکفیری‌های داعش، سلاح و حمایت‌های لوجستیکی ارسال می‌کند.

خبرنگار خبرگزاری «آسیا»، در استان دیالی عراق، در گزارشی از تجهیز تکفیری‌های داعش به وسیله جنگنده‌های آمریکایی خبر داد و گفت: یک افسر اطلاعاتی در ارتش عراق می‌گوید که به نیروهای عراقی ثابت شده که هواپیماها یا [بالگردهای] آمریکایی، سلاح، گلوله، غذا و سایر ابزارهای لوجستیک را برای تکفیری‌های داعش در این استان پرتاب می‌کنند تا توپخانه‌های این تروریست‌ها در منطقه «جلولاء» واقع در دیالی که از سوی نیروهای امنیتی، ارتش و نیروهای داوطلب عراقی در محاصره قرار گرفته‌اند، همچنان به کار خود ادامه دهند و تسلیم نشوند. ادامه مطلب...

تاکید چندباره رهبری بر حمایت از «دلبستگان فرهنگ دینی و انقلابی»

یادداشت/به بهانه حکم مقام معظم رهبری به سرافراز
تاکید چندباره رهبری بر حمایت از «دلبستگان فرهنگ دینی و انقلابی» و انتظاری از مدیران فرهنگی

تاکید چندباره رهبر انقلاب بر توجه به «دلبستگان فرهنگ دینی و انقلابی» و حمایت از جریان‌های مومن انقلابی و حمایت از این جبهه در برابر جبهه «معارضان عنود» نشان از آن دارد که ایشان از افتادن تولیدات فرهنگی به دست جبهه غیرانقلابی ناراحت هستند.

خبرگزاری فارس ـ سجاد اسلامیان: ابتدای سال 1393 بود که مقام معظم رهبری این سال را سال «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام نهادند و در عرصه فرهنگ یکی از مهمترین عرصه‌ها را ضرورت اقدام صحیح و درست مسئولان خواندند: «دستگاه‌های رسمی فرهنگی کشور بایستی وظایف خودشان را در مقابل اینها انجام بدهند. البتّه بعضی از وظایف، وظایف ایجابی است، بعضی از وظایف هم وظایف دفاعی است...»1/1/93

ایشان در این بین به صورت ویژه از گروه‌های خودجوش فرهنگی و کسانی که دلبستگی به آرمان‌های انقلاب دارند یاد کردند: «خطاب به جوانهایی است که در سرتاسر کشور فعّالیّت‌های فرهنگی را به صورت خودجوش شروع کردند که بحمدالله خیلی هم وسیع شده است. من میخواهم بگویم آن جوانهایی که در تهران، در شهرهای گوناگون، در استانهای مختلف، در خود مشهد، در بسیاری از شهرهای دیگر کار فرهنگی میکنند، با اراده‌ی خودشان، با انگیزه‌ی خودشان ـ کارهای بسیار خوبی هم از آنها ناشی شده است که از بعضی از آنها ما بحمدالله اطّلاع پیدا کردیم ـ کار را هرچه میتوانند به‌طور جدّی دنبال کنند و ادامه بدهند. بدانند که همین گسترش کار فرهنگی در بین جوانهای مؤمن و انقلابی، نقش بسیار زیادی را در پیشرفت این کشور و در ایستادگی ما در مقابل دشمنان این ملّت، ایفا کرده است.» 1/1/93 ادامه مطلب...

سری دوم «شمر زمانهات را بشناس» رونمایی شد

همزمان با دهه دوم محرم
سری دوم «شمر زمانه‌ات را بشناس» رونمایی شد+تصاویر

خانه طراحان انقلاب اسلامی همزمان با شروع دهه دوم محرم سری دوم پوسترهای «شمر زمانه‌ات را بشناس» را رونمایی کرد.

این پوسترها که تداعی کننده جریان دائمی مبارزه حق و باطل در طول تاریخ است، سعی کرده با زبان تصویر، استمرار تداریخی این مبارزه را ترسیم کرده و مخاطب را به شناخت باطل حقیقی در هر دوره‌ای از تاریخ رهنمون کند. سری دوم این تصاویر با محوریت مبارزه با اسرائیل طراحی شده است.

 

ادامه مطلب...

حضور قدرتمند قاسم سلیمانی و آزادسازی جرفالصخر

منابع آسوشیتدپرس گزارش دادند
حضور قدرتمند قاسم سلیمانی و آزادسازی جرف‌الصخر/ ژنرال سلیمانی حتی در خط مقدم جلیقه ضدگلوله نمی‌پوشد

خبرگزاری آسوشیتدپرس نقش سردار قاسم سلیمانی در عراق و عقب راندن گروه‌های تروریستی داعش را قابل توجه توصیف کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس اندکی پس از عقب‌نشینی نیروهای داعش از شهر جرف الصخر، تلویزیون عراق صحنه‌هایی از حضور تانک‌های ارتش و حضور سربازان در ساختمان‌هایی که پیش‌تر توسط داعش تسخیر شده بود را پخش کرد.

با این حال با گذشت اندک زمانی برخی از رسانه‌های مستقل عراقی تصاویری را پخش کردند که نشان از حضور قدرتمند سردار «قاسم سلیمانی» در جرف الصخر و نقش آن در آزادسازی این شهر داشت.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس تعدادی از فرماندهان نظامی از حضور ده‌ها مشاور سپاه قدس ایران و حزب‌الله لبنان در خطوط مقدم جرف الصخر،  فراهم آوردن تسلیحات برای سربازان عراقی،‌ تعلیم حدود 7هزار نفر از آنها و همکاری با فرماندهان عراقی برای رهبری عملیات‌های نظامی خبر داده‌اند.

یکی از مقامات نظامی عراق که خواسته نامش فاش نشود، در توصیف شخصیت سردار قاسم سلیمانی وی را شخصی شجاع و بی‌باک خوانده است که حتی در زمان حضور در خطوط مقدم نیز از جلیقه ضدگلوله استفاده نمی‌کند.

انتهای پیام/

 


پناهیان: انتقام خون شهدای منطقه را خواهیم گرفت

13آبان تداوم استکبارستیزی عاشورا-10
پناهیان: انتقام خون شهدای منطقه را خواهیم گرفت/ عاشورای امسال از هر سالی استکبارستیزتر است/ دولتمردان غیرت اباالفضلی را فراموش نکنند

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: بعد از این همه سال، برخی انتظار دارند مردم عاشورا را فراموش کنند در حالیکه عاشورای امسال از هر سالی استکبارستیزتر است و استکبارستیزی ما از هر سال، عاشورایی‌تر.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم یوم‌الله 13 آبان که امروز سه‌شنبه و همزمان با عاشورای حسینی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی با اشاره به ویژگی‌های روز 13 آبان و استکبارستیزی مردم ایران اظهار داشت: این مردم هوشیار هستند و هیچ وقت یزید و حسین(ع) زمان را فراموش نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: عاشورای امسال ما از همه سال‌های دیگر استکبارستیزانه‌تر و استکبارستیزی ما از همه سال‌های دیگر بیشتر است.

پناهیان تأکید کرد: امروز عاشورایی است که اگر 13 آبان هم نبود، باید شعار مرگ بر آمریکا سر داده شود. چون استکبار فهمیده است باید جلوی ما را مانند یزید بگیرد ولی دیگر ما 72 تن نیستیم و 72میلیون هم نیستیم و بیشتر هستیم. ادامه مطلب...

تجهیز حماس به پهپادهای مسلح «ابابیل» ایرانی

ورد تریبیون گزارش داد:
تجهیز حماس به پهپادهای مسلح «ابابیل» ایرانی

یک وبگاه خبری آمریکایی از ساخت و پرواز اولین پهپاد مسلح نیروهای مقاومت بر اساس دانش و کمک ایران در جهت ضربه‌زنی به مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری آمریکایی «ورد تریبیون» طی گزارشی از تل‌آویو و  به نقل از منابع نظامی اسرائیلی مدعی شد که حماس با کمک دانش امور هوایی ایران اقدام به طراحی پهپادهای مجهز به سلاح‌های انفجاری جهت هدف گرفتن عمق اسرائیل کرده است.

بر اساس این گزارش، آگاهان نظامی اعلام کردند گروه‌های مقاومت اسلامی و حماس اولین پهپاد تاکتیکی خود را بر اساس نمونه‌های ایرانی را ساختند.

این اقدام البته با کمک حزب‌الله لبنان، بازوی جنگ نیابتی ایران و همکاری سپاه پاسداران این کشور شکل گرفته است.

یک منبع نظامی اسرائیلی در این باره گفت: «اولویت جهاد اسلامی و حماس استفاده از پهپادها برای رصد و در عین حال ابزاری برای انجام حملات در عمق اسرائیل است.»

منابع نظامی مطلع از آزمایش اولین نمونه از پهپادهای حماس خبر دادند و مدعی نمونه‌برداری این پهپادها از نمونه ایرانی هدایت‌پذیر از دور «پهپاد ابابیل» شدند. به نوشته ورد تریبیون، حماس در طول جنگ 50 روزه اخیر نیز نمونه‌ای از این پهادها را به پرواز درآورده است.

انتهای پیام/ق

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930811001383#sthash.SGoYb6t5.dpuf


نخستین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) برگزار شد

محضر رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)
نخستین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) برگزار شد

مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌ الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان، محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان نظام حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تشریح اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: اصلاح امور، امر به معروف و نهی از منکر، اقامه حق و رسوایی ظالمان و مفسدان از اهداف حرکت امام حسین (ع) بوده است و ایشان با حماسه عاشورا به همه اهداف خود رسیدند و پیروز شدند.

وی با بیان اینکه خداوند اجازه سلطه کافران بر مسلمانان را نداده، خاطرنشان کرد: آزادگان عالم در جبهه جهاد و پایمردی گرد حضرت اباعبدالله (ع) جمع شدند و با مستکبران و باج خواهان مقابله کرده و امنیت را از کاخ نشینان زورگو سلب کردند.

حجت الاسلام صدیقی افزود: انقلاب اسلامی نیز برگرفته از حماسه حسینی است و باعث شده که امروز عزت‌مان را با هیچ چیز دیگری معامله نکنیم. 

همچنین در این مراسم آقایان بنی فاطمه و سلحشور به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی پرداختند.

 


به من گفتند یا به ما بپیوند یا سرت را میبریم !!

افشای اسرار تازه از سوی عضو نوجوان داعش
به من گفتند یا به ما بپیوند یا سرت را می‌بریم/ داعش به عوامل انتحاری دارو می‌خوراند

نوجوان 15 ساله که به اسارت نیروهای کُرد درآمده افشا کرد اعضای داعش وی را تهدید کردند «اگر به این گروه تروریستی نپیوندد، سرش را می‌برند».

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریم مفلح» نوجوانی 15 ساله عضو گروه تروریستی داعش، که در ماه ژوئن به اسارت نیروهای کرد درآمده است، افشا کرد که چطور داعش مردان جوان را با «خوراندن دارو» به انجام «عملیات انتحاری» وامی‌دارد و به بهانه‌های واهی زنان را می‌کشد.

گروهی از مردان در ماه ژوئن (خرداد ماه امسال)، در شمال سوریه به اسارت نیروهای کرد درآمدند. شمار زیادی از این افراد ارتباط با داعش را انکار کردند ولی یک نوجوان 15 ساله به نام «کریم مفلح» به ارتباطش با داعش اعتراف کرد و گفت از سوی این گروه تروریستی «تهدید» شده که اگر به گروه آنها نپیوندد، سرش را خواهند برید. ادامه مطلب...