سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین صالحین

مأموریت ویژه هواپیماهای آمریکایی، تجهیز «داعش» در عراق

منابع عراقی فاش کردند
مأموریت ویژه هواپیماهای آمریکایی، تجهیز «داعش» در عراق

منابع مطلع از جمله یک افسر اطلاعاتی عراق فاش کردند شواهد زیادی در دست است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از طریق بالگردها یا هواپیما‌های خود به تکفیری‌های داعش در محاصره ارتش عراق، سلاح و مواد غذایی می‌رسانند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه تردیدهایی درباره صداقت عملکرد آمریکا و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق و سوریه به وجود آمد و برخی منابع از هدف گرفته شدن نیروهای عراقی به وسیله ائتلاف آمریکا خبر دادند، یک افسر اطلاعاتی در ارتش عراق و کارشناسان دیگر خبر دادند که آمریکا برای تکفیری‌های داعش، سلاح و حمایت‌های لوجستیکی ارسال می‌کند.

خبرنگار خبرگزاری «آسیا»، در استان دیالی عراق، در گزارشی از تجهیز تکفیری‌های داعش به وسیله جنگنده‌های آمریکایی خبر داد و گفت: یک افسر اطلاعاتی در ارتش عراق می‌گوید که به نیروهای عراقی ثابت شده که هواپیماها یا [بالگردهای] آمریکایی، سلاح، گلوله، غذا و سایر ابزارهای لوجستیک را برای تکفیری‌های داعش در این استان پرتاب می‌کنند تا توپخانه‌های این تروریست‌ها در منطقه «جلولاء» واقع در دیالی که از سوی نیروهای امنیتی، ارتش و نیروهای داوطلب عراقی در محاصره قرار گرفته‌اند، همچنان به کار خود ادامه دهند و تسلیم نشوند.

این افسر عراقی تاکید می‌کند که در این‌باره تماسهایی از سوی فرماندهان عراقی با مستشاران آمریکایی گرفته و به آنها این مسئله برای نخستین‌بار ابلاغ شد اما در 7 نوامبر گذشته، در 4 نوبت این پرتاب تسلیحات برای تکفیری‌ها صورت گرفت که ثابت می‌کند این اقدام کاملا عمدی است و هیچ خطایی صورت نگرفته است و رساندن تجهیزات و غذا به تکفیری‌ها ماموریت جنگنده‌هایی است که از امارات و قطر وارد  آسمان عراق می‌شوند.

این اطلاعات تنها به این افسر عراقی منحصر نمی‌شوند و حوادث مشابه زیادی طی چند وقت اخیر در عراق روی داده است. به عنوان مثال در عملیات آزادی جرف النصر (جرف الصخر سابق) طی عملیات ارتش و نیروهای داوطلب عراقی، هواپیماهای آمریکایی طی 3 نوبت به تکفیری‌ها سلاح رساندند. تا جایی که این مسئله به «حیدر العبادی» نخست‌وزیر ابلاغ شد تا به «باراک اوباما» اعتراض کند. طی همین عملیات بود که 300 تروریست به اسارت گرفته شدند و فرمانده آنها اعتراف کرد که از طریق آسمان، آمریکا به آنها سلاح می‌رساند.

اما این مسئله به هیچ وجه جای تعجب ندارد. اگر به همین تاریخ معاصر بنگریم، می‌بینیم که آمریکایی‌ها، از داعشی‌های افغانستان علیه روسها حمایت کردند و به آنها آموزش دادند و آنها را تامین کردند و سپس به عنوان یک طرف رسمی از این افراد (طالبان) در کاخ سفید استقبال کردند. به عنوان مثال «ریگان» رئیس‌جمهور وقت آمریکا از یک هیأت از طالبان بسیار دوستانه استقبال کرد و سپس در سپتامبر 2001، زمانی که کنترل برخی از آنها از دست آمریکا خارج شد، واشنگتن آنها را تحت پوشش مبارزه با تروریسم هدف قرار داد.

مسئله دیگری که افسر عراقی در دیالی به آن اشاره می‌کند این است که چرا آمریکا تانکهای داعش را که با کُردها در عین العرب (کوبانی) سوریه می جنگند، هدف قرار نمی‌دهد. یا تکفیری‌های داعش در الانبار که علنا در شهرهای مختلف رژه می‌روند و جولان می‌دهند، هیچ خطری از سوی آمریکایی‌ها حس نمی‌کنند.

وی در ادامه می‌گوید: نیروهای آمریکایی تنها هنگامی که تکفیری‌ها کُردها در منطقه کردستان را تهدید می‌کنند یا به مرزهای اردن و عربستان نزدیک می‌شوند، هدف قرار می‌دهند اما اگر این افراد، با نیروهای عراقی در جایی دورتر از منطقه کردستان درگیر شوند، جنگنده‌های آمریکایی کاری به کار آنها ندارند.

از سوی دیگر، یک منبع آگاه در وزارت دفاع عراق به صراحت می‌گوید: آمریکایی‌ها با داعش نمی‌جنگند بلکه تنها با بخشی از این گروه تروریستی درگیر هستند زیرا در میان داعش همپیمانانی با خود دارند که در راستای اهداف آمریکا عمل می‌کنند اما آن دسته از افرادی که با آمریکایی‌ها همراهی نمی‌کنند، هدف قرار می‌گیرند. آمریکا در عراق به دنبال جنگ با داعش نیست بلکه می‌خواهد در عراق یک دولت سنی تابع آمریکا در استانهای شمالی عراق تا بغداد تشکیل دهد.

این منبع می‌افزاید: در سوریه، جنگنده‌های آمریکایی ارتش سوری حامی «بشار اسد» و آن دسته از نیروهای داعشی را که به دستور مهره‌های آمریکایی در این گروه تروریستی گوش نمی‌دهند، هدف قرار می‌دهد.

حال، آیا آمریکا با داعش می‌جنگد یا خیر؟ یک کارشناس عراقی در امور تروریسم که مقیم کانادا و مالک یک شرکت پژوهشی در امور امنیت بین‌الملل است در پاسخ به این سوال می‌گوید: آمریکایی‌ها با داعش یا هر سازمان دیگری که منافعشان را تهدید کند، می‌جنگند اما در عین حال آمادگی دارند که با شیطان و داعش که فرزند آن است، در صورتی که در راستای منافع آمریکا عمل کنند، همکاری کنند. آنچه آمریکایی‌ها از داعش می‌خواهند دور کردن کردستان از عراق، تهدید ایران و همپیمانان و دوستانش در عراق است و تا زمانی که تکفیری‌ها به این اصول پایبند باشند، آمریکا جنگی واقعی علیه آنها را آغاز نخواهد کرد. اما در سوریه، هدف اصلی آمریکا، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه است و حمله به داعش در این کشور، پوششی برای هدف قرار دادن ارتش سوریه است.

انتهای پیام/ص

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930825001205#sthash.hqW3qVyw.dpuf