سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین صالحین

اسلامزاده: داعش نماینده اهل سنت نیست

نشست بررسی میدانی آخرین وضعیت داعش/1
اسلام‌زاده: داعش نماینده اهل سنت نیست/ پیام اسلام‌آباد به آنکارا درباره داعش

خبرگزاری فارس: اسلام‌زاده: داعش نماینده اهل سنت نیست/ پیام اسلام‌آباد به آنکارا درباره داعشمستندساز ایرانی داعش را نماینده اهل سنت ندانست و گفت: پاکستان به مقامات ترک پیام فرستاد که از سرنوشت این کشور عبرت گرفته و از گروه‌های تروریستی حمایت نکنند، چرا که بعدها همین تروریست‌ها بلای جانشان خواهند شد.


به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست خبری بررسی میدانی آخرین وضعیت گروهک تروریستی داعش با حضور محسن اسلام‌زاده و احسان رجبی از مستندسازان حاضر در عراق و سوریه صبح امروز دوشنبه 15 دیماه در محل مؤسسه راهبردی دیده‌بان برگزار شد.

محسن اسلام‌زاده در این نشست با بیان اینکه ما با دو نوع داعش روبرو هستیم، که یکی از آنها داعش رسانه‌ای و دیگری داعش در صحنه میدان، اظهار داشت: داعش رسانه‌ای از سوی تصویرسازان غربی نمایش داده می‌شود. دوربین‌های با کیفیت و لباس‌های یک دست، این گروه را تبدیل به داعش هالیوودی کرده و دیگری داعش روی زمین است که فاصله زیادی با آنچه تبلیغ می‌شود دارد. 

وی جنگ داعش را یک جنگ رسانه‌ای خواند که طی آن 56 هزار نیروی نظامی ارتش عراق در موصل بدون شلیک گلوله‌ای فرار می‌کنند و یادآور شد: در طرف مقابل مردم منطقه‌ای به نام آمرلی در جنوب کرکوک را داریم که چند ماه در مقابل این گروه تروریستی با کمترین امکانات نظامی ایستاده و مقابله کرده و پیروز شدند.

این مستندساز ادامه داد: موضوعی که باعث پیشروی داعش شد همراهی برخی قبایل اهل سنت با آنها بود و اولین جایی که مقاومت را آغاز کرد، شهر شیعه‌نشین آمرلی بود.

اسلام‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام پاکستان به ترکیه در خصوص حمایت از گروه‌های تروریستی نظیر داعش اظهار داشت: پاکستان به مقامات ترک پیام فرستاد که از سرنوشت این کشور عبرت گرفته و از گروه‌های تروریستی حمایت نکنند، چرا که بعدها همین تروریست‌ها بلای جانشان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه امروز موصل و فلوجه دو جبهه بزرگ در عراق هستند که تروریست‌ها در آن به نبرد با گروه‌های مقاومت مردمی و ارتش عراق مشغولند، یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنم نبرد موصل و فلوجه نبردهای خونینی باشد چرا که آنها استحکامات زیادی در آنجا فراهم کرده‌اند و همچنین جای دیگری برای فرار ندارند.

این مستندساز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چهار جریان اهل سنت در جهان اسلام، گفت: جریان صوفی‌ مسلک که 500 میلیون جمعیت را شامل می‌شود، جریان سلفی معتدل که اخوانی‌ها و دیوبندی‌ها را شامل می‌شود، جریان سلفی تکفیری که وهابیت را شامل می‌شود و نیز جریان سلفی جهادی که مسلمانان را به دلیل هم‌پیمانی و همراهی با آمریکا و غرب تکفیر می‌کنند، جزو این چهار جریان هستند.

اسلام‌زاده ادامه داد: ابوبکر البغدادی خود را قریشی حسینی می‌نامد و به اهل بیت معتقد است و مسلمانان را به دلیل همراهی با آمریکا تکفیر می‌کند که باید به این موضوع توجه زیادی شود.

وی با بیان اینکه جریانی تلاش دارد تا شیعه و اهل سنت را به سوی افراط و مقابله با یکدیگر سوق دهد، خاطرنشان کرد: ما به عنوان ام‌القرای جهان اسلام باید در راه وحدت مسلمین حرکت کنیم. ما باید ادبیات جاری جهان عرب را بشناسیم و با آن ادبیات با آنها سخن بگوییم.

این مستندساز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نتایج معکوس جنگ ائتلاف ضد داعش در منطقه اظهار داشت: ورود ائتلاف ضد داعش به جنگ باعث افزایش جذب گروه‌های جهادی به این جریان افراطی شد و شاهد بودیم که طالبان پاکستان و برخی از طالبان افغانستان به آن جذب شدند.

اسلام‌زاده به محاصره منطقه آمرلی طی چند ماه گذشته اشاره کرد که با کمترین امکانات به مقابله با گروه‌های تروریستی مشغول بودند و افزود:‌آنها در این ایام آنچنان خود را مدیون جمهوری اسلامی می‌دانستند که در ایام کسالت مقام معظم رهبری به زیارتگاه خود رفته و برای سلامتی ایشان دعا می‌کردند که این موضوع بسیار حائز اهمیت و توجه است.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر به دلیل شکست‌های پیاپی و اختلافات زیاد درونی، بسیاری از نیروهای داعش از بین رفته و یا فرار کرده‌اند، خاطرنشان کرد: داعش نماینده اهل سنت نیست و بسیاری از اهل سنت را از بین برده است، اما مراسم لعن صحابه پیامبر از سوی برخی شیعیان در ایران و عراق با ضریب بالا در بین اهل سنت و تندروها منعکس می‌شود که همین موضوع، یکی از دلایل جذب نیرو از سوی این گروه‌های تروریستی می‌باشد.

این مستندساز ادامه داد: دو طیف در بین گروه تروریستی داعش وجود دارد که اولین آنها نیروهای اطلاعاتی نفوذی کشورهای عربی و غربی و دومین آن جوانان گمراه کم سواد هستند که با سخنرانی‌های تهیج کننده از سوی سخنرانان برخی کشورهای همسایه به جنگ با مردم عراق می‌پردازند.

اسلام‌زاده یادآور شد: اسلام با درون‌مایه‌های خود توانسته غرب را به چالش بکشد و گفتمان اسلامی توانسته بسیاری را در دنیا به خود جذب کند، لذا غربی‌ها دست به بازی کثیفی زده‌اند که در آن اسلام را تکفیری و خشن نشان می‌دهد.

وی با اشاره به پاکسازی منطقه جرف‌ الصخر در نزدیکی بغداد که به مدت 13 سال تحت سیطره گروه‌های تروریستی و تکفیری بود، یادآور شد: حتی آمریکایی‌ها نیز جرأت ورود به آن را نداشتند و این منطقه با کمک نیروهای مردمی عراق و مشاوره نظامی ایران پاکسازی شد.

این مستندساز خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن چهره واقعی داعش بود که مردم از این گروه رویگردان شدند و امروز این گروه تروریستی تلاش دارد تا با دادن امتیازات زیادی نظیر سوخت رایگان یا حقوق بالا نیروهای خود را نگه دارد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931015000753#sthash.lSjs4DKf.dpuf