سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین صالحین

آمریکا میخواهد خود را ناجی منطقه معرفی کند

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد
صادق‌الحسینی: ایران می‌تواند ائتلاف واقعی با محوریت مردم منطقه بر ضد داعش شکل دهد/ آمریکا می‌خواهد خود را ناجی منطقه معرفی کند
خبرگزاری فارس: صادق‌الحسینی: ایران می‌تواند ائتلاف واقعی با محوریت مردم منطقه بر ضد داعش شکل دهد/ آمریکا می‌خواهد خود را ناجی منطقه معرفی کند

محمد صادق‌الحسینی با اشاره به اینکه ائتلاف نمایشی آمریکا علیه داعش «اظهار خودنمایی» است، گفت: آمریکا می‌خواهد خودش را ناجی و قهرمان منطقه معرفی کند و دولت بشار اسد را تحت منگنه قرار دهد.

  • «محمد صادق‌الحسینی» کارشناس ارشد مسائل  غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل و سیاست خارجی فارس در خصوص تحولات اخیر منطقه و ائتلاف نمایشی غرب بر علیه گروه تروریستی داعش، گفت: ائتلاف بین‌المللی ضد داعش که از سوی غرب به رهبری آمریکا مطرح شده است یک ائتلاف نمایشی است که بیشتر شبیه همان ائتلاف بغداد در سال 1950 می‌ماند که در آن زمان بین‌المللی کردن آن را مطرح کرد و امروز شاهد نمایش دوباره آن به شکل امروزی در بغداد جدید هستیم. 

وی افزود: به نظر من این شروعی برای نیروهای آمریکا بعد از شکست فاحش آنها در سوریه و عراق است همچنین شکست مفتضحی برای آنها در دروازه‌های غزه به شمار می‌رود. چهار شکست بزرگ آمریکا در عراق، سوریه، غزه و لبنان آنها را وادار کرد تا ائتلافی نمایشی علیه داعش که به نظر من یک نوع «اظهار خودنمایی» آمریکایی‌هاست  راه بیندازند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه آنها داعش را همانند مترسکی در منطقه ایجاد کرده‌اند، گفت: غرب این مترسک را شبیه فیلم هالیوودی بزرگ کرد و هدفشان این بود تا با باز کردن مرزهای سوریه و عراق و با حمایت پول مسلمین که از کشورهای عربی خلیج فارس به دست می‌آید و با مسلح کردن، آنها را مورد حمایت قرار دهند. متأسفانه ترکیه هم به عنوان میزبان اصلی همه این عملیات‌های گروه تروریستی داعش را همراهی کرد.

وی یادآور شد: اکنون آمریکا می‌خواهد خودش را به عنوان ناجی و قهرمان منطقه معرفی کند چرا که در آینده شاهد رقابت جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در آمریکا هستیم. دموکرات‌ها تلاش می‌کنند تا در نوامبر آینده از جمهوری خواهان پیشی بگیرند. در ابتدا آمریکا تلاش می‌کند تا به عنوان ناجی در منطقه معرفی شود و تلاش دیگرشان این است تا از قدرتمند شدن محور مقاومت که با سیاست‌های ایران همراه است جلوگیری کنند.

به گفته این کارشناس مسائل راهبردی آمریکایی‌ها هر کاری کردند که رابطه جمهوری اسلامی ایران با جبهه مقاومت قطع شود یا متزلزل شود موفق نشدند. بلکه امروز شاهد قوی‌تر شدن این جبهه هستیم و منطقه تحت قدرت ایران در حال قوی‌تر شدن است.

صادق الحسینی خاطرنشان کرد: از دیگر رویدادهایی که می‌توان به آن اشاره کرد شروع حملات هجومی محور مقاومت به جای دفاع است که به عنوان خطری واقعی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. از سوی دیگر ایران به تمامی آب‌های آزاد متصل و محور مقاومت عالمگیر می‌شود و این خودش می‌تواند راه را برای روسیه و چین باز کند که در تلاش هستند که در قدرت سیاسی منطقه‌ای تسلط داشته باشند. این دو موردی که اشاره شد خطری برای اوباما محسوب می‌شود و تلاش می‌کند تا از وقوع آن جلوگیری کند. هر چند از نفوذ ایران در منطقه هم هراس دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند ائتلاف واقعی بر ضد داعش را شکل دهد. همانگونه که شاهد هستیم که ایرانی ها در آمرلی عراق مشورت‌هایی به جبهه مقاومت دادند و این پیروزی به عنوان شکست مفتضحی برای آمریکا محسوب شد. جبهه آزادی‌بخش مردمی عراق موفق شدند با مقاومت خود و بدون داشتن هیچ فیلم و یا مشورتی از سوی آمریکا این منطقه را آزاد کنند. این شروع خوبی برای این کار است. همچنین در جنوب لبنان شاهد این مقاومت‌های مردمی در برابر داعش بودیم که یک مقدمه خوبی برای مردم منطقه در برابر داعش است که می‌تواند عراق،‌ ایران، سوریه و لبنان آن را داشته باشند. همچنین می‌توانیم با همکاری دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ائتلاف واقعی و مردمی بر ضد داعش شکل داد.

صادق الحسینی تصریح کرد:‌ از سوی دیگر روسیه هم در پیام‌هایی برای ائتلاف بین‌المللی مردمی در برابر داعش صحبت‌هایی کرده است. ما در میدان «القصیر و آمرلی» ثابت کردیم که این امر می‌تواند تحقق یابد.

وی در پاسخ به حملات اخیر آمریکا به مواضع داعش در سوریه، گفت:‌ آمریکا در این حرکت نمایشی عملا دو هدف را دنبال می‌‌کند. نخست پیامی برای مردم سوریه دارد که ما شما را از این وحشی‌گری داعش نجات می‌دهیم. در حالیکه سازندگان آن گروه تروریستی خودشان هستند. دوم اینکه اهرمی برای فشار در انتخابات و گرفتن امتیاز باشد. هر چند ملک عبدالله پادشاه عربستان اعلام کرد که در این عملیات شریک است و زمان امتیاز دادن و امتیاز گرفتن است نه با ایران؛ همچنین آن‌ها قصد دارند بشار اسد را تحت منگنه قرار دهند و بگویند نمی‌تواند به حیات سیاسی خود در سوریه ادامه دهد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930701000716#sthash.pmcjDnqT.dpuf