سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین صالحین

رویترز: موضع ایران درباره نیروگاه آب سنگین اراک سختتر شده است

رویترز: موضع ایران درباره نیروگاه آب سنگین اراک سخت‌تر شده است
خبرگزاری فارس: رویترز: موضع ایران درباره نیروگاه آب سنگین اراک سخت‌تر شده است

خبرگزاری رویترز با اشاره به مضحک خواندن درخواست غرب برای تعطیلی نیروگاه اراک از سوی مقامات ایرانی، این امر را از دست دادن فرصت برای کاهش نگرانی‌های غرب ارزیابی و تاکید کرد که موضع ایران در این زمینه سخت‎تر شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز با اشاره به مضحک خوانده شدن درخواست مقامات غربی برای تعطیلی نیروگاه آّب سنگین اراک از سوی مقامات ایرانی، این امر را از دست دادن فرصت برای کاهش نگرانی‌های غرب ارزیابی کرد. 

براساس این گزارش، عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کاهش توان نیروگاه آب سنگین اراک از 40 مگاوات به 10 مکاوات را مضحک خوانده است.

خبرگزاری رویترز بر اساس همین اظهار نظر، موضع ایران را سخت تر از گذشته ارزیابی کرد و با لحنی هشدارگونه اضافه کرد که «حل مساله نیروگاه اراک می‌توانست نگرانی‌های غرب را کاهش دهد.

مقامات غربی ادعا دارند که نیروگاه آب سنگین اراک، سالانه توانایی تولید پلوتونیوم مورد نیاز برای ساخت دو بمب هسته ای را دارد.

در مقابل مقامات ایران با رد مکرر این ادعاها، عملکرد این نیروگاه را در راستای تولید ایزوتوپ‌های مورد نیاز برای صنایع دارویی کشور می دانند.

 - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930228001493#sthash.RMf0dcMY.dpuf