سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین صالحین

سیاستزدگی آفت و سیاسی بودن برکت است

رحیم‌پورازغدی:
سیاست‌زدگی آفت و سیاسی بودن برکت است
خبرگزاری فارس: سیاست‌زدگی آفت و سیاسی بودن برکت است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سیاست‌زدگی آفت و سیاسی بودن برکت است گفت: کشور سیاسی را نمی‌شود اشغال کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم‌پورازغدی امشب در مراسم «سومین دوره آموزشی سرگروه‌های صالحین بسیج رسانه ملی» در هتل نخل مشهد با بیان اینکه چند اصل بر رفتار جبهه استکبار وجود دارد، اظهار داشت: جبهه استکبار می‌گوید که ما تعیین می‌کنیم که جهان چگونه بیندیشد و چگونه سخن بگوید و همچنین ما برای جهان تعیین می‌کنیم چه رفتاری داشته باشد، یعنی ما برای جهان قانون می‌نویسیم. 

وی در خصوص تهاجم رسانه‌ای، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که ما گاهی از آن غفلت می‌کنیم این است که وقتی می‌گوییم تهاجم رسانه‌ای، فکر می‌کنیم آن‌ها با توپخانه‌های خود به طور ناگهانی به رسانه‌های ما حمله می‌کنند، در حالی‌ که لازم نیست عناصر یک گفتار منهدم شوند و تغییر کنند، بلکه کافیست که همان عناصر فرهنگی در جامعه جهانی ماهیتش تغییر کند، بدون اینکه چیزی حذف شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر مسیر تغییر کند اولویت‌ها نیز تغییر پیدا می‌کند و جای مهم و اهم عوض می‌شود، تصریح کرد: فرق انقلاب و استحاله در این است که انقلاب به معنای زیر و رو کردن است، در حالی‌ که استحاله تحول صامت و بی‌‌سر و صدا است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: جبهه کفر و استکبار در حوزه فرهنگ و رسانه طوری عمل می‌کند که مخاطب جهانی بدون اینکه متوجه شود که چیزی به افکار او تزریق شده است و بدون عصبانیت آنطوری باشد که استکبار می‌خواهد.

رحیم‌پور تأکید کرد: کاری که دشمن توسط رسانه‌هایش علیه دنیا انجام می‌دهد این است که با تغییر چینش، طوری عمل می‌کند که عناصر مؤلفه‌ها سر جایشان هستند، اما در واقع همه چیز تغییر پیدا کرده است.

*مناظره‌ها همیشه به نفع اسلام است

وی با بیان اینکه مناظره‌ها همیشه به نفع اسلام است، تصریح کرد: در تاریخ اسلام هر زمان به جای مناظره، آزادی بیان، منطق و اخلاق، ترس وجود داشته است، جبهه اسلام شکست خورده و استکبار پیروز شده است، اما هر زمان شفاف‌سازی شده، اسلام پیروز میدان بوده است.

ازغدی با بیان این مطلب که آنها در مناظره مستقیم چیزی برای گفتن ندارند، ابراز کرد: آنها هیچ‌گاه سؤالی برای پرسیدن ندارند و رفتار آنها رفتار تحکم است و تن به هیچ گفت‌وگوی شفاف و مستقل نمی‌دهند.

*هزاران دانشجو به ‌جای درس خواندن، در سوریه مشغول سر بریدن هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه تکفیری‌ها یک مشت احمق هستند که همان خصوصیات خوارج را دارند، اظهار کرد: دشمن چندین هزار دانشجو را از تمام اروپا، شرق و غرب عالم از مساجد و دانشگاه‌ها و کلاس‌های درس به داعش کشانده است و هم‌اکنون به جای اینکه آنها در دانشگاه‌ها مشغول درس خواندن باشند، در سوریه مشغول سر بریدن هستند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: جبهه استکبار کاری کرد که جوانانی که تا دیروز علیه آمریکا حرف می‌زدند امروز به عشق جهاد و شهادت به نفع آمریکا و اسرائیل غسل شهادت کنند و با مسلمانان بجنگند.

این استاد دانشگاه با بیان این مطلب که اگر این نیروها در کنار نیروهای مقاومت قرار می‌گرفتند کمر رژیم صهیونیستی را می‌شکستند، عنوان کرد: در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه، رژیم صهیونیستی در حال نابود شدن بود، اما به ناگهان آمریکا و اروپا او را از لبه پرتگاه نجات دادند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه جاسوس کسی نیست که پنهانی کاری انجام دهد، متذکر شد: فردی جاسوس است که یک جریان را به طور ناگهانی به یک فرقه همانند فرقه ضاله وهابیت تبدیل می‌کند.

وی عنوان کرد: بیداری اسلامی ادامه دارد، اما استکبار  بیداری اسلامی را به جنگ‌های عربی تبدیل کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان داشت: سیاست غرب این است که اگر کارش پیش برود، بحث مبارزه با تروریسم و حقوق بشر را مطرح می‌کند و اگر کارش جلو نرود با بمب اتم و ترور افراد کارش را پیش خواهد برد.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: اگر جامعه تبدیل به امت شد، این امت تفاوت شعارها و حرف‌ها را می‌فهمد و موضع‌گیری می‌کند و با انحرافات رسانه و حکومت مقابله می‌کند.

*استکبار بر اساس غرور نژادی قانون می‌نویسد

این استاد دانشگاه با بیان اینکه استکبار برای کشورها قانون می‌نویسد، اظهار کرد: نظر استکبار این است که دولت‌ها اگر این قانون را اجرا کنند تشویق می‌شوند و اگر اجرا نکنند تروریست و یاغی هستند و باید تنبیه شوند و آنها بر اساس غرور نژادی می‌گویند خط قرمزها را ما تعیین می‌کنیم و سایرین باید بپذیرند چون ما رئیس جهانیم.

*سالی بر آمریکا نگذشته که در آن مداخله نظامی نداشته باشد

رحیم‌پور ازغدی افزود: آمریکا از سال 1945 تاکنون سالی یک مداخله نظامی در جهان کرده است و سالی بر آمریکا نگذشته است که یا در جنگی شرکت نداشته باشد یا در جنگی مداخله نکرده باشد.

وی با بیان اینکه اصول اعتقادی امپراطوری مبتنی بر قانون‌سازی است، تصریح کرد: آنها ادعای مدیریت بر جهان را دارند و می‌گویند جنگ و صلح را ما تعیین می‌کنیم و همه جهان جزو منافع ما محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: زمان ادعای آنها امام خمینی (ره) جواب آنها را داد و فرمود: ما طبق شریعت خدا عمل می‌کنیم، نه طبق قانون شما و زمانی که آنها گفتند ما در خلیج فارس منافع داریم، امام فرمودند: اگر شما منافع جهانی دارید، ما عقاید جهانی داریم و همچنین فرمودند: هسته‌های حزب‌الله در سراسر جهان باید تشکیل شود.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه رسانه‌های جهان در اختیار استکبار است، اضافه کرد: آنها معتقدند ما درون نظام جهانی نیستیم بلکه بالای این نظام قرار داریم و قانون را بر جهانیان ما تعیین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمام بازی آنها بر هم زد، گفت: انقلاب ما به آن‌ها فهماند که ما به هیچ لحاظی شهروند مطیع آن‌ها نیستیم و آنها هستند که یاغی شده‌اند و انقلاب ما آنها تضعیف کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اذعان داشت: طمع، ترس و وابستگی طرز صحبت کردن را تغییر می‌دهد و اولویت‌ها نیز تغییر پیدا می‌کنند.

این استاد دانشگاه، عقب‌نشینی را 2 نوع عنوان و تصریح کرد: یک عقب‌نشینی فرار کردن است که در قرآن صراحتا وعده ذلت در دنیا و عذاب در آخرت به آن داده شده است و عقب‌نشینی دیگر عقب‌نشینی تاکتیکی است که حدود و خط قرمزهایش مشخص است و اگر مدیریت شده باشد حتما لازم است.

*کشور سیاسی را نمی‌شود اشغال کرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با بیان اینکه ملتی که به یک قرن 4 انقلاب کرده است را متهم به دیکتاتورزدگی می‌کنند، یادآور شد: سیاست‌زدگی آفت و سیاسی بودن برکت است و کشور سیاسی را نمی‌شود اشغال کرد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930219000810#sthash.sMe97PQq.dpuf