سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین صالحین

انتخابات سوریه داخلی است و غرب اجازه دخالت در آن را ندارد

رئیس حزب معارض «سوریه وطن» در گفت‌وگو با فارس:
انتخابات سوریه داخلی است و غرب اجازه دخالت در آن را ندارد
خبرگزاری فارس: انتخابات سوریه داخلی است و غرب اجازه دخالت در آن را ندارد

رئیس حزب معارض «سوریه وطن» با اشاره به اینکه تصمیم به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه امری صرفا داخلی است، تاکید کرد غرب اجازه دخالت در امور داخلی سوریه را ندارد.

 

«مجد نیازی» رئیس حزب معارض «سوریه وطن» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق اعلام کرد که این حزب و اعضا و هواداران آن در انتخابات آینده ریاست جمهوری سوریه مشارکت خواهند کرد و این انتخابات را گامی نخست به سمت تشکیل دولت دموکراتیک در کشور می‌دانند. 

نیازی درباره حضور چهره‌های جدید که در این دور از انتخابات نام نویسی کرده‌اند، آن را تعبیر واقعی و حقیقی روند دموکراتیک در کشور سوریه دانست و ابراز خرسندی کرد که چهره‌های جدیدی را در این دور از انتخابات مشاهده می‌کند.

رئیس حزب معارض سوریه وطن تاکید کرد که اهمیت این دور از انتخابات ریاست جمهوری در این امر نهفته است که تصمیم به برگزاری آن بیانگر تمامیت ارضی و حاکمیت ارضی دولت است و این امری کاملا داخلی است که کشورهای دیگر اجازه دخالت در آن یا موضع گیری در قبال آن را ندارند و معارضان سوری نیز بر این امر تاکید می‌کنند.

وی درباره حضور نامزدی مسیحی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت: این اقدام را باید اعتراض هوشمندانه و محترمانه مسیحیان سوریه به ماده 3 قانون اساسی جدید سوریه به شمار آورد که یکی از شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را مسلمان بودن می‌داند، در حالی‌که فرصت نامزدی در انتخابات باید به همه شهروندان سوری داده شود.

نیازی درباره عدم مشارکت معارضان داخلی در این دور از انتخابات ریاست جمهوری با وجود حضور آنها در عرصه سیاسی بحران سوریه که بیش از 3 سال از آن می‌گذرد، گفت: شاید یکی از مهمترین دلایل این امر عدم حضور نمایندگان معارضان در پارلمان و کمیته تدوین قانون اساسی است و همچنین برداشت آنها از این امر است که نامزدی آنها نیازمند تایید 35 نماینده پارلمان دارد و آنها توان کسب این تایید را ندارند.

این معارض سوری سخن خود را با این گفته به پایان رساند که باید به حاشیه راندن معارضان در سوریه پایان یابد و این موضوعی است که ما آن را به وضوح در رسانه‌های سوریه مشاهده می‌کنیم و این امر به شکلی ویژه باید طی دوره برگزاری انتخابات مد نظر قرار گیرد.

 - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930213000322#sthash.IyBcWJKv.dpuf