سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین صالحین

14 اسفند <روز نیکوکاری> مبارک

روز مهربانی

(متن مجری هفته احسان و نیکوکاری)

دوستای مهربون، سلام. سلام به همه اون دوست های عزیزم که این روزها، یعنی توی این یک هفته که «احسان و نیکوکاری» نام گذاری شده، به فکر دوست های فقیر و نیازمندشون هستند و به اون ها کمک می کنند.

روز مهربانی(متن مجری احسان و نیکوکاری)

می دونید احسان و نیکوکاری یعنی چی؟

احسان و نیکوکاری، یعنی انجام کارهای خوب؛ مثل کمک به دیگران، کمک به آدم هایی که فقیر هستند و نیاز به کمک دارند، تا اون ها هم بتونن زندگی خوب و شادی داشته باشند. 

 

خدای بزرگ، بزرگ ترین بخشنده است و آدم های بخشنده رو هم خیلی دوست داره.

 

ما آدم ها هم برای این که بتونیم جز بخشنده ها باشیم، یک هفته از سال رو، به نام«هفته احسان و نیکوکاری» انتخاب کرده ایم که در آن، به نیازمندان و فقیران کمک کنیم. چه قدر خوبه که همیشه به یاد آدم های فقیر باشیم تا خدای خوب، از ما راضی باشه.

همه ساله از چهاردهم تا بیست و یکم اسفندماه به نام هفته نیکوکاری نامگذاری شده است. برگزاری این هفته به منظور جذب کمکها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند است که جمع آوری و توزیع آن توسط کمیته امداد صورت می گیرد. زیرا کمک به همنوع از اصول اساسی دین مبین اسلام است که همچنان که خداوند در سوره مبارکه انسان آیه 8و9 می فرماید:«و به دوستی خدا به فقیر و اسیر و طفل یتیم طعام می دهند و گویند ما فقط برای رضای خدا به شما طعام می دهیم و از شما هیچ پاداش و سپاسی نمی طلبیم.»