سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین صالحین

لاریجانی: نهادهای امنیتی پاکستان قضیه گروگانگیری اتباع ایرانی را

لاریجانی در دیدار رییس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان:
نهادهای امنیتی پاکستان قضیه گروگانگیری اتباع ایرانی را حل کنند
خبرگزاری فارس: نهادهای امنیتی پاکستان قضیه گروگانگیری اتباع ایرانی را حل کنند

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار میرجان محمد خان جمالی از پاکستان خواست قضیه گروگانگیری اتباع ایران را حل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با میرجان محمدخان جمالی رییس مجلس ایالتی بلوچستان پاکستان با اشاره به مراودات ریشه‌دار تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: همواره برادرانه‌ای میان مردم دو کشور وجود داشته و این پشتوانه مهمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین می‌باشد. 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اهمیت عملیاتی شدن پروژه‌های اقتصادی دو کشور افزود: اجرای پژوهش‌های خط لوله گاز و برق‌رسانی به پاکستان می‌تواند به بهبود سرمایه‌گذاری و افزایش سطح مناسبات اقتصادی و صنعتی فیمابین کمک فراوانی می‌کند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی اقدامات خرابکارانه اشرار در مرزهای دو کشور تصریح کرد: اینگونه اقدامات باعث سوءتفاهم در روابط دو کشور می‌گردد و لازم است نهادهای امنیتی در پاکستان با جدیت و سرعت قضیه گروگانگیری اتباع ایرانی را حل نمایند.

در ادامه میرجان محمدخان جمالی رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با بیان حضور نیروهای خارجی و ارتباط آنها با گروه‌های اشرار باعث ایجاد ناامنی در منطقه شده است افزود: باید با تشکیل کمیسیون‌های مشترک اطلاعاتی و امنیتی و رایزنی‌ها و همکاری‌های مستمر به تقویت صلح و ثبات در منطقه کمک کرد.

وی در پایان بر جدیت مقامات پاکستانی برای حل و فصل و آزادی هرچه سریعتر اتباع گروگان گرفته شده ایرانی تاکید کرد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921211001324#sthash.ThGhCFcC.dpuf