سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین صالحین

رئیس قوه قضائیه: نباید از نظارت بر دستگاه اجرایی غفلت کنیم

سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی/2
رئیس قوه قضائیه: نباید از نظارت بر دستگاه اجرایی غفلت کنیم
خبرگزاری فارس: رئیس قوه قضائیه: نباید از نظارت بر دستگاه اجرایی غفلت کنیم

رئیس قوه قضائیه با یادآوری نامه حضرت امیر(ع) به مالک اشتر تأکید کرد نظارت بر عملکرد دستگاه اجرایی از ابتدا موضوعی بوده است که نباید از آن غافل شد.

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه با حضور در سیزدهمین اجلاس آمبودزمان کشورهای آسیایی ضمن خوش‌آمد‌گویی به نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس از پرومحمدی وزیر دادگستری برای برپایی اجلاس آمبود‌زمان تشکر ویژه کرد و گفت: امروز هر حکمران خوب باید به مبارزه با فساد حقوق شهروندی و رسیدگی به شکایات از دستگاه‌های اجرایی اهمیت دهد. 

وی ادامه داد: داشتن سیستمی که به شکایات مردم رسیدگی کند تنها مخصوص به زمان حاضر نیست بلکه با نگاهی به نامه حضرت امیر به مالک اشتر در می‌یابیم که در این متن عالی اسلامی و قضایی امام به مالک توصیه می‌کند که وقتی کارگزاری را انتخاب کردید آن را رها نکن.

رئیس قوه قضائیه افزود: در ادامه توصیه‌های حضرت امیر آمده است که در کارگزاران باید بازرسانی گمارد که در کار آنها نظارت کند تا مبادا به حقوق شهروندان تعددی شود.

 

وی رصد دستگاه اجرایی برای مقابله با فساد را مانعی جهت جلوگیری از تعدی به حقوق شهروندان دانست و گفت: این مسئله یک مسئله عقلانی و انسانی است که در طول تاریخ مطرح بوده اما اکنون به علت بیشتر شدن تعدی به حقوق شهروندان اهمیت یافته است.